E-handel 2013 - "Det strategiske perspektiv"

Vi tager forbehold for ændringer i programmet

Tid:  
08.30 - 09.00

Fika  Registrering & morgenmad


09.00 - 09.10

 Velkomst
v/Lars Lytton Kejser, Country Manager Episerver DK

 


09.10 - 09.30


”Trends og udviklingen indenfor e-handel”?

Danskerne er EUs mest e-handlende folkefærd, og mobilen er på vej med stormskridt. Forbrugeren er allerede i førersædet, så hvad skal detailhandlen være opmærksom på.
For ligesom forbrugerne er hybride i deres ageren, så kender e-handel heller ikke til teknologiske eller geografiske grænser, så den meget høje vækst i udlandets e-handel øger både muligheder for eksport og konkurrencepresset. De nyeste tal fra Danmark og EU for 2012 fremlægges i indlægget.

Henrik Theil, Public Affairs og kommunikationschef FDIH
Ansat hos FDIH siden august 2008. Journalist 1991 fra Danmarks Journalisthøjskole. Har arbejdet med journalistik, web og kommunikationsopgaver i medier og organisationer.  Primært arbejde i dag er Public Affairs, kommunikation og markedsanalyse. Medlem af Ecommerce Europes udvalg om e-handelsregulering og statistik samt FDIHs repræsentant i flere myndigheders udvalg og arbejdsgrupper fx om prismarkedsføring og netbetalinger.  


09.30 - 09.55

"Digital Strategi"

Det næste skridt i den digitale verden kræver at vi tænker vores tilstedeværelse som mere end bare bannere, transaktioner og store grønne "køb"-knapper. En værdifuld digital strategi for eCommerce er at digitalisere flere dele af kundens købsproces, og tilbyde merværdi i hvert enkelt trin. Det gælder salg af fysiske produkter såvel som mere komplekse services og abonnementer, der alle er oplagte at sælge på nettet, men kræver en gennemtænkt digital strategi og et effektivt koncept til at tiltrække, modne og fastholde kunder. 

v/Brian Andersen, Digital konsulent, Kunde & Co.
Brian Andersen er Digital konsulent hos Kunde & Co, hvor han har mange års arbejde med nationale og internationale virksomheder som Novo Nordisk, Arla og Solar har givet hands-on erfaring med udarbejdelse og implementering af digitale strategier, koncepter og platforme. Forfatter til bogen "Digital Strategi - Forretningsmæssig succes i en digital verden" fra 2011. Er uddannet cand.merc.dat. fra CBS.


09.55 - 10.25

Break  Pause


10.25 - 10.50

"Get ready for genuine Cross-channel commerce"

Everyone talks about it, but few are prepared for it: the true Cross-channel customer experience. How do you keep your e-commerce, m-commerce, stores, catalogs, personalized marketing, signage, in-store displays and everything else under control? We take a look at what cross-channel commerce really means for a company, what challenges must be addressed, and how these challenges can be handled efficiently.

v/Jimmy Ekbäck, CTO, inRiver
Jimmy has over 15 years of experience from working with information management, both as a developer and as a business consultant. As a thought leader on PIM and CTO at inRiver, Jimmy travels the world bringing his knowledge and expertise to successful customer projects and various events.


10.50 - 11.15

"Integration til forretningssystemer"

Mit indlæg handler om integration af e-handelsløsninger til forretningssystemer. Det beskriver de økonomiske og strategiske fordele en virksomhed kan høste ved at integrere e-handelsløsninger i bredeste forstand med bagvedliggende forretningssystemer. Eksempelvis kan en webshop integreres med et økonomisystem og/eller  et lagerstyringssystem. En variant af e-handel, nemlig selvbetjening, kan integreres med et kundesystem og måske med branchespecifikke forretningssystemer. Jeg vil også diskutere fordele ved at integrere e-handelsløsninger til marketingsystemer for at understøtte mersalg og genere trafik.

Betalingsløsninger opfattes i dag som så gængse, at integration til disse ikke ses som noget særligt, men det er er aspekt, som skal udføres korrekt for, at slutbrugerne får en god oplevelse. Det gælder både relativt enkle betalingstransaktioner og de mere komplekse PBS flows.

v/Otto Andersen, Direktør, Kraftvaerk

Har arbejdet med ledelse og softwareudvikling i mere end 20 år. Heraf knap 15 år med udvikling af webløsninger. Stiftede Kraftvaerk i januar 2004 og har fungeret som løsningsarkitekt, projektleder og direktør siden. Inden da var jeg direktør i Creuna fra maj 2001 til udgangen af 2003. Inden etablering af Creuna på ”resterne” af Adcore-koncernen var jeg projektleder og teamleder i Icon Medialab, det nuværende LBi.


11.15 - 11.45

Break Pause


11.45 - 12.10

"Sæt oplevelser i hjertet af din commercestrategi"

At skabe gode kundeoplevelser er en forretningsmæssig disciplin og den største kilde til succes. Ikke bare online, men i alle dine touchpoints med kunderne fra deres søgning, evaluering, køb og brug af dine produkter. Creuna viser, hvordan du kan arbejde strategisk og metodisk med dine kunders oplevelser og hvordan du laver en køreplan for at skabe forretningsmæssig værdi af arbejdet med oplevelser. 

v/Thomas Dolberg og Simon Kibsgård, Lead Business Consultants, Creuna
Thomas Dolberg er Chefkonsulent, forretningsudvikling og har arbejdet med digital strategi, UX og forretningsudvikling for nogle af de største virksomheder og brands i Danmark. Han har derudover en dyb teknisk forståelse, der gør ham dygtig til effektivt at binde den fornødne bro mellem forretning og teknik.
Simon er en af Creunas trendspottere og digitale evangelister, som lever og ånder for at skabe innovative digitale strategier og løsninger. Simon er desuden en erfaren foredragsholder og blogger om nye strømninger inden for det digitale, mobile og sociale.


12.10 - 12.35

"Konvertering"

Amazon.com was one of the first who used Behavioral Merchandising technics in order to boost conversion rate and customer life time value. In a partnership with Apptus Episerver have released one of the most advanced behavioral merchandising engines that is readily integrated for Episerver commerce and successfully proven at some of the leading pure play on-line retailers in the world.

v/Michael Mokhberi, Chief Executive Officer, Apptus
Michael is specialized in improving customer experience for online retailers. He received his masters degree in Computer Science from Lund University in 1995 and has been working as strategic advisor to top 100 online retailers in Scandinavia for the past 10 years. Michael is one of the founders and the Chief Executive Officer at Apptus. Mr Mokhberi was granted the prestigious SMIL award as the IT-innovator of the year in Sweden, 2004.


12.35 - 13.05 Break  Frokostpause

13.05 - 13.30

"Mobile enheder"

Markedsanalytikere verden over er enige om, at konsumeriseringsbølgen vil fortsætte med uformindsket styrke i 2013. I takt med at kunderne og forbrugerne i stigende grad benytter mobile devices og sociale netværk i flere gøremål, vil købsadfæren naturligt også ændres. Dette stiller nye krav til e-handels løsningerne og deres understøttelse af købsprocessen. Få en bedre forståelse af, hvordan de nye trends vil påvirke e-handel, og hvordan din virksomhed kan tilpasse sig og drage nytte af denne udvikling gennem mobile enheder.

v/Per Andersen, Konsulentdirektør, Capgemini

Per Andersen er blogger, klummeskribent og foredragsholder med emner inden for tidens IT tendenser og fremtidens brug af teknologier.


13.30 - 13.55

"Same, but different? Forskelle og ligheder mellem BtB og BtC commerce"

Et stort antal danske virksomheder har allerede erfaringer med at drive enten BtC eller BtB ecommerce. Men hvori består forskellene egentlig? Traditionelt har BtC løsninger haft et stort fokus på branding, brugeroplevelse, mersalg, convenience, etc. mens BtB løsninger fokuseret mere på effektivitet og transaktioner.
Vores arbejdsliv og privatliv smelter mere og mere sammen. Vi er ”always on” på smartphones, tablets og sociale netværk, hvilket ændrer vore forventninger til de digitale løsninger, vi anvender både privat og på jobbet.
Hvilken indflydelse har dette på BtC og BtB ecommerce, og hvordan optimerer man sine konverteringer – uanset om man henvender sig til privat- eller erhvervskunder?

 v/Mari-Ann Herloff Mortensen, Director, Sales & Market Developement,Valtech
Mari-Ann Herloff Mortensen er uddannet antropolog ved Københavns Universitet og i Design, medier & kommunikation ved IT Universitetet i København. Mari-Ann er i dag ansvarlig for salg og markedsudvikling, ligesom hun fungerer som seniorrådgiver på flere af Valtech’s største kunder. Hendes styrker er særligt inden for digital forretningsstrategi, digital branding og kommunikation, samt leadgenerering, kundeengagement og salg på digitale platforme.


13.55 - 14.20

"Best practices for the check-out process"

  • Create or sign into existing customer  accounts from the store
  • Multiple payment and Shipping gateways
  • Anonymous guest checkouts
  • Wish lists, cross-sells, and recently viewed products
  • Customize shopping cart and checkout wizard and workflows
  • 

v/Coskun Sunali, Episerver CMS 6 Certified Developer is a Software Architect and a Business Analyst working for Propeople.
Working with Episerver solutions more than 5 years now. He has started developing .NET applications since its first beta releases and designed, developed, managed numerous enterprise .NET projects which are mostly CRM, ERP, finance and other tailor made web applications. He enjoys developing in open-source languages as well. Coskun Sunali is a well-known contributor to the technical communities and has been awarded with the Microsoft Most Valuable Professional award for four times.


14.20 - 14.45

Break  Pause


14.45 - 15.10

"What great Relationship Marketing will look like in this New School world"

Everybody is talking about how marketing is evolving and becoming more personal. As marketers focus more on re-shaping entire strategies; budgets, skills, processes and business models around the fact that increasingly customer relationships are going to be interactive and therefore personalised, we take a look at retailers who are putting customer relationships first and rethinking how to market and give a more personalised customer experience

v/Jane Dixon, Strategic Consultant, Responsys
Jane has more than 15 years of experience within the Ecommerce industry, and has worked as Head of Ecommerce at Scotts & Co, Senior Analyst at Omniture & Coremetrics and as a Merchandising Consultant at Mercado.

Areas of expertise:
- Web analytics driven automated programs
- Online customer acquisition
- Customer experience optimisation
- Search management
- Online merchandising


15.10 - 15.55

Afsluttende panel debat med gæster fra Dansk Erhverv, FDIH og øvrige e-handels eksperter


15.55 - 16.05

Afrunding
v/Lars Lytton Kejser, Country Manager Episerver DK