Program for dagen

08:30: Registrering

Vi åbner for registrering af deltagere, og serverer en formiddagsbuffet med kaffe/te, let morgenmad, frugt og sunde snacks. 

Session Image

09:00: Velkommen v/Lars Lytton Kejser, Country Manager, Episerver

Episerver byder velkommen til Den Digitale Verden anno 2015, og sparker en dag med masser af spændende indhold, igang!

Session Image

09:10: "Digitalisering - en udfordring for B2B handel" v/Line Poulsen, Konsulent, DI - Handel

Dansk B2B handel står overfor store muligheder men også store udfordringer i den nye digitale virkelighed. Nye spilleregler på b2b markedet stiller krav til transformation og til en strategi, der sikrer din virksomhed en plads på vinderholdet.

Session Image

09:30: "Løft kundeoplevelsen med B2C principper i B2B og skab eksponentiel vækst " v/Ask Ullerup, Director, Concept & Technology og Partner, IMPACT

B2B e-handel er under transformation. Få indsigt og konkrete råd til hvordan du løfter din forretning.

I oplægget kommer Ask ind på, hvordan nutidens og fremtidens B2B-samhandel formes af principper fra B2C-verdenen. Oplægget har fokus på, hvordan stærke danske virksomheder ved hjælp af et digitalt fokus skaber forudsætningerne for at blive fremtidens vækstkometer på både lokalt som internationalt plan.

Ask er partner i IMPACT og Director for Concept & technology. Ask har mere end 8 års erfaring med at afsøge og udnytte nye teknologier og trends, der kan hjælpe virksomheder udnytte deres fulde digitale potentiale og skabe de bedste forudsætninger for innovation, vækst og skabelse af stærke resultater. Ask rådgiver virksomheder som HAY, Bestseller, Kamstrup, KAUFMANN m. fl. 

Session Image

09:55: "Hvad forventer kunderne – nu og i fremtiden" v/Troels Underlien, Partner, Vertica

I en digitaliseret verden forventer dine kunder selvbetjeningsløsninger og online køb af dine produkter. Hør hvordan andre virksomheder møder forventningerne med B2B e-handel, engagerer kunderne og løfter salget.

Troels Riisbrich Underlien er partner og løsningsarkitekt hos e-handelshuset Vertica og sikrer sammenspillet og synergien mellem forretning og løsninger.

10:20: Pause & Ekspertmøder

Kaffe og netværk med deltagerene og oplægsholderne.

Session Image

10:35: "B2B E-handel skal da ikke være kedelig!" v/Morten Kold og Jimmi Eriksen, Magnetix

 

Professionelle indkøbsbeslutninger tages også af mennesker – ikke af robotter. Derfor skal e-handel til erhverv være mindst lige så appellerende og involverende som til private. Måske faktisk endnu mere, fordi beslutningerne ofte er større. 

Hør hvordan den danske designvirksomhed Eva Solo har skabt et design-drevet univers med smidig interaktion, som man kender det fra B2C, til at styrke deres B2B e-handel. 

-------------

Jimmi Eriksen er Partner og Client Service Director i Magnetix. 
Her arbejder han med strategi og forretningsudvikling for en række større danske og internationale virksomheder på tværs af digitale kanaler og platforme. 

Jimmi har 10 års erfaring i med kommunikation, marketing & forretningsudvikling. Han har en kandidatgrad i Økonomisk markedsføring fra CBS.

Morten Kold er Partner, Creative director og leder af frontend teamet i Magnetix. Han har mere end 15 års erfaring med at skabe webløsninger for nogle af landets største virksomheder.
Morten brænder for at udnytte ny teknologi på tværs af platforme og devices. Teknologi der på innovativ vis styrker relationer og dialog mellem virksomheder og deres kunder.

Session Image

11:00: Hvad er ROI’en på direktionens bilpark? v/ Søren Thingholm, E-commerce Advisor, Valtech

Businesscasen på det digitale projekt ligger klar, ROI’en er kort og synergieffekten tydelig. Alligevel får direktionens bilpark tildelt flere investeringskroner end det kommende digitale projekt.

Danske virksomheders digitale ambitioner fejler intet – men investeringsrammerne følger nogle gange ikke med. Hvad koster en digital løsning i dag?

Søren Thingholm Jensen er E-commerce Advisor hos Valtech. Søren har gennem de sidste 20 år beskæftiget sig med e-commerce både på kundesiden i en større dansk B2B virksomhed og senest som e-commerce rådgiver for bl.a. Københavns Lufthavne. 

 

Session Image

11:25: "Hvorfor er det nødvendigt at digitalisere forretningen?" v/ Adam Osbirk Moe, Managing Consultant, Capgemini Sogeti

Digitalisering sker i alle brancher og involverer alle digitale kanaler. De virksomheder, som formår at ændre deres måde at drive forretning på kan blive markedsførende.

Hør om hvad Digital transformation er, hvordan det påvirker de økonomiske nøgletal og hvilke tiltag der indgår i Digital transformation.

Adam har arbejdet med webløsninger,portaler og digitalisering siden år 2000. I Capgemini Sogeti er Adam ansvarlig for web og portaler, og arbejder som projektleder og rådgiver på forskellige digitaliseringsprojekter for kunder, som ønsker at optimere deres forretning via portaler

11:50: Frokost & Ekspertmøder

Vi byder på en lækker frokost, og mulighed for at netværke med de andre deltagere - og få en snak med dagens oplægsholdere.

Session Image

12:50: "Den digitale brugerrejse"  v/ Steffen Blauenfeldt Otkjær, Dis-play

Hvordan identificerer vi bedst brugerens rejse omkring vores brand? Hvorfor skal vi arbejde med et paradigmeskift i vores markedsføring fra annoncering til service? Hvordan prioriterer man sine indsatser? Og hvilke værktøjer findes der? Du får både inspiration og konkrete værktøjer, du kan tage med hjem og sætte i spil i din egen organisation.

Steffen Blauenfeldt Otkjær er ansvarlig for et af Danmarks stærkeste digitale bureauer DIS/PLAY. Han har arbejdet med digital rådgivning, strategi og konceptudvikling i mere end 15 år. Han har hjulpet væsentlige aktører i både B2C, B2B, B2G og NGO.

Session Image

13:15: "Det bedste fra to verdener" v/ Stefan Funch Jensen, Direktør for E-handel og Marketing, AO Johansen

Kunderne ønsker selv at bestemmer hvordan og hvornår de vil betjene sig. AO arbejder bevidst på at integrerer de fysiske butikker og digitale kanaler for dermed at udnytte det bedste fra begge verdner. Hør hvordan en 100 år gammel B2B virksomhed, har taget et digitalt kvantespring med deres helt nye intelligente Episerver Commerce løsning.

Stefan Funch Jensen er direktør for eHandel og Marketing hos Brødrene AO Johansen og har de sidste 15 år arbejdet med udvikling, drift og optimering af digitale salgs- og selvbetjeningsløsninger bl.a. som chef for digitale kanaler i Danske Bank.

Session Image

13:40: ”Digital transformation af Arlas forretningsmodel” v/Oliver Repenning, Digital Business Development Manager Global Categories & Brands, Arla Foods

As Digital Business Development Manager at global dairy company Arla Foods, Oliver Repenning has had a leading role in developing and implementing Arla’s digital strategy that wants to bring Arla closer to its customers. He and the rest of the team are working with new consumer profiling, new kinds of partnerships and recent events like "The Digital Milkman Hackathon" during Internet Week Denmark.

14:05: Pause & Ekspertmøder

Eftermiddagsbuffet med kaffe/te  Udvalg af kage, frugt og sunde snacks 

Session Image

14:20: "Transformationen til den Digitale Tidsalder" v/Martin Schorling, Digital Innovation Advisor, Innovation Lab

Hvis virksomheder i dag vil skabe et levedygtigt fundament i en stadigt mere foranderlig og forbundet verden så kræver det et nyt og digitalt mindset på tværs af organisationen. Når vi taler om et digitalt mindset så mener vi ikke mere magt til IT-afdelingen eller endnu flere devices - men at hele organisation forstår og udnytter digitaliseringens muligheder. For det er i sandhed "mulighedernes tid", men også en tid hvor vi må opruste vore organisationers evne til at håndtere forandringerne skabt af digitaliseringen.

Martin er strategi-facilitator og Innovationsagent. Han har faciliteret innovationsprocesser i Danmark og udland for bl.a. SIEMENS WIND POWER, APC/SCHNEIDER ELECTRIC, KRIFA, AARHUS UNIVERSITET, INTEL, DONG ENERGY, COOP, AIBEL, TDC, NORSK PETROLEUMSFORENING, SILKEBORG KOMMUNE m.fl. 
Hans erfaringer med iværksætteri og semi-nørdede interesse for startups, tech og disruptive forretningsmodeller, har ført til at Martin idag er specialiseret i få organisationer opgraderet til at agere i det digitale paradigme.

15:05: Afrunding v/Episerver

Afrunding - opsummering af dagen

15:15: Netværk & Ekspertmøder

Mulighed for at tage en uforpligende snak, med nogle af de skarpeste digitale hjerner i branchen. Du kan booke 1 - 1 møder med eksperterne - dette gør du når du tilmelder dig til arrangementet.

Du er også meget velkommen til bare at blive hængende, og netværke med de andre deltagere.