Digitaliseringen er død – længe leve digitaliseringen

Forandringens vinde blæser stadig kraftigere over hele verden. Og mange virksomheder har svært ved at håndtere de stigende krav til innovation, nytænkning og nye forretningsmodeller.

Det kræver mod at stille spørgsmålstegn ved virksomhedens produkter/services, processer og organisation. Og det bliver ekstra skræmmende, hvis eller når man prikker til selve virksomhedens eksistensberettigelse (er man relevant i markedet om tre år?).

Så det er oplagt at tænke i "digitalisering". Digitalisering anno 2016 har nået en modenhed – men desværre også en forudsigelighed. Den gængse opfattelse af digitalisering handler om systemer, platforme og værktøjer. Man skal bare gå i ’do-mode’ ik'? I virkeligheden er der brug for at gå i "think-mode" og starte med at spørge "hvorfor?".

Preben Carlsen, Senior Digital Advisor hos Mediaworkers fortæller om hvordan fremtidens vindervirksomhed bygger deres succes på nysgerrighed, indsigt og mod – transformeret ind i en handlekraftig strategi. Herefter er det blot at gå i ’do-mode’.